Powered by Blogger.
MDS Sesi Nov 2011


Pada bulan November tahun lpas saya adew myertai MDS (Minggu Destini Siswa) kat UiTM Puncak Perdana. Setelah 2 tahun melanjutkan pelajaran sebagai mahasiswi kat UiTM Puncak Perdana akhirnya saya dgn sukarela mnjadi Pembantu Mahasiswa atas dorongan rakan2 sebilik iaitu Jalilah, Syafiqah and Azre. Pada mulanya, saya rasa malas sbb keinginan untuk ingin pulang ke kampung halaman lagi kuat. Tp, sbb jd PM nie dapat reward, saya pon jd buta lah sanggup xbalik kmpung..huhuhu.. Selesai jep jawab paper Tax time intersesi di UiTM Induk, saya terus berangkat ke Puncak Perdana. Pada masa itu, keadaan agak kelam kabut sbb saya xmmpunyai kenderaan untuk kesana. Akhirnya berkat bantuan sahabat saya, Farah akhirnya saya tiba di Puncak. Saya pk jd PM nie gampang(mudah) tp...bila tiba masa tuhan saja lah yang tahu. Pelajar baru yang mndaftar adalah dlm lbih kurang 500 orang. Kmi 10 orang PM dgn barisan MPP kne uruskan 500 orang. ramai xramai. Sy terpaksa mguruskan pendaftaran pelajar baru (PB). Saya mnjalankn tugas saya bi bawah arahan MPP Kak Musaadah. Pada hari pertama dan kedua, sy mmg penat sgt sbb ke2 hari tersebut mrupakan hari pendaftaran PB. Sepanjang sy jd PM, tiap2 mlm tdo pukul 3 ke atas. Bgun pg plak pukul 5 pg. Pergh!! pk jep la pnat xpnat jd PM nie dgn perangai PB yang mcm2 ragam. Walaupun penat jd PM, sy xkisah sbb saya dah adew pengalaman yang beharga yang xdpt dilupakan. Yang mne manis sdap la..yang mne pahit pulak nk xnk kne telan jgak..hahahaha.. n y best adew keching! keching! $$$$....ley la blanja wat bli bju baru. :)





0 comments:

Post a Comment