Powered by Blogger.
Mengapa keldai melihat iblis dan ayam melihat malaikat?

Di sini keajaiban Nabi Muhammad SAW.....Rasullulah pernah berkata:"Jika anda telah mendengar suara ayam meminta Allah dari limpah kurniaNya,mereka melihat malaikat dan jika anda telah mendengar keldai meringkik, anda berlindung dengan Allah dari setan, kerana mereka melihat iblis"



Bagaiman hal ini boleh terjadi dan sejauh mana kebenarannya ??

Keupayaan sistem visual manusia adalah terhad dan berbeza daripada kapasiti visual keldai dan kapasiti visual ayam. Jadi, keupayaan penglihatan manusia adalah terhad, tidak melihat apa di bawah sinar merah dan lebih lagi di bawah sinaran UV.

Tetapi keupayaan ayam sabung dan keldai adalah lebih daripada itu.

Persoalannya di sini adalah .. Bagaimana boleh keldai dan ayam dapat melihat syaitan dan malaikat.

1. Keldai boleh melihat sinar merah, syaitan, satu jawatankuasa yang dicipta dari api, dari infra merah keldai tidak melihat malaikat,tetapi lihat jin.

2. Ayam sabung melihat melalui radiasi UV, dan malaikat dicipta dari cahaya, jadi dari sinar UV, ayam sabung boleh melihat malaikat.

• Ini menjelaskan mengapa para iblis melarikan diri apabila kita mengingati Allah. Ini kerana Para malaikat datang ke tempat yang disebut nama Tuhan .. lalu iblis melarikan diri.

Kenapa melarikan diri dajal-dajal di hadapan malaikat ?? Jawapannya: kerana dajal-dajal akan dirosakkan oleh cahaya malaikat.

Dalam erti kata lain:
Jika sinar UV bertemu dengan sinar infra merah di satu tempat, sinar merah akan hilang.

Siapakah yang memberitahu Muhammad SAW,semua maklumat saintifik ini 1400 tahun yang lalu jika bukan daripada Allah yang telah menurunkan Al-quran kepada hambanya sebagai panduan hidup ??

0 comments:

Post a Comment